19.8.05

Δημιουργικότητα: The Next Big Thing


Πριν από αρκετούς μήνες (από τον περασμένο Δεκέμβριο), είχα γράψει για ένα νέο βιβλίο που παρουσιάζει μια νέα αναζήτηση στον κόσμο των επιχειρήσεων. Η αναζήτηση αυτή αφορούσε κυρίως στην πεποίθηση ότι έχουν πλέον μεγαλύερη αξία οι άνθρωποι με δημιουργικότητα (creatives), παρά αυτοί που έχουν εκτελεστικές ικανότητες.

Σε ένα είδικό αφιέρωμα, το BusinessWeek παρουσιάζει αυτή τη νέα τάση: Γίνε Δημιουργικός (Get Creative). Πρόκειται για ανάγνωσμα που δεν πρέπει να αγνοηθεί. Δεν εξηγεί απλώς ότι πρόκειται για τη μετάβαση από την οικονομία της γνώσης στην οικονομία της δημιουργικότητας, αλλά δίνει και τις βασικές κατευθύνσεις για το πως αυτό μπορεί να υλοποιηθεί.

Νομίζω ότι οι 2 παρακάτω παράγραφοι από το βασικό άρθρο συνοψίζουν πολύ καλά την ιδέα:

"Αυτό που αποκαλύπτεται μπροστά μας είναι η μετατροπή της Γνώσης σε εύκολα προσβάσιμο αγαθό (commodity). Υποτίθεται ότι η Οικονομία της Γνώσης θα διαρκούσε για πάντα, και θα ληταν τα ανταγωνσιτικό πλεονέκτημα της Αμερικής: σπουδαία Πανεπιστήμια, υπέροχα εργαστήρια, έξυπνοι μετανάστες, και μια επιεχειρηματική κουλτούρα που εξερευνά διαρκώς νέα πεδία.

Ώπα! Φαίνεται ότι υπάρχει ένα αυξανόμενος αριθμός από έξυπνους μηχανικούς και επιστήμονες "εκεί έξω" (εννοεί τις αναπτυσσόμενες χώρες) επίσης. Έμαθαν να στήνουν γραμμές παραγωγής και να δουλεύουν τέλεια, είτε πρόκειται για αυτοκίνητα είτε πρόκεται για γραμμές κώδικα, για ψυγεία, ή νομικές υποθέσεις.

Γιαυτό, οι Αμερικάνικες εταιρείες προχωρούν μπροστά, στη δημιουργία νέων Εμπειριών για τους καταναλωτές, όχι μόνο προϊόντα. Αναβαθμίζοντας ολόκληρες κατηγορίες από μάρκες, όχι απλά προσθέτοντας λίγα χρώματα. Και κυρίως, καινοτομώντας σε νέες περιοχές-εκπλήξεις."

Όπως είπα, το αφιέρωμα είναι άξιο ανάγνωσης για τον καθένα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: