14.12.04

"Σπιτική" διαφήμιση για το iPod της Apple

Διάβασα σήμερα για ένα διαφημιστικό σποτ του (εκπληκτικού) iPod, το οποίο δεν δημιούργησε κάποια διαφημιστική εταιρεία, αλλά ένας .....πελάτης της Apple. Εντάξει, είναι γνωστό ότι οι πιο ευτυχισμένες εταρείες σε όλο τον κόσμο είναι αυτές που βλέπουν τα προΪόντα τους να διαδίδονται "στόμα με στόμα" (word of mouth advertising). Αλλά οι ίδιοι οι πελάτες να φτιάχνουν διαφημιστικά -και μάλιστα καταπληκτικά!- για λογαριασμό των εταιρείων?

Προφανώς, η νέα εποχή την οποία βιώνουμε, και στην οποία ο καταναλωτής γίνεται ταυτόχρονα και παραγωγός (ιδέα που πρωτολανσάρισε ο αξεπέραστος Αλβιν Τόφλερ στο "Τρίτο Κύμα") θα μας κάνει να δούμε εκπληκτικές ανατροπές στις σχέσεις πελάτη - προϊόντος.

Ταυτόχρονα δικαιώνονται οι Ben McConnel & Jackie Huba, οι οποίοι στο βιβλίο τους "Creating Customer Evangelists" λανσάρουν την ιδέα ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργήσουν τέτοια προϊόντα και υπηρεσίες που να κάνουν τους πελάτες τους να αναλάβουν οι ίδιοι τη διάδοσή τους σε νέους πελάτες, επειδή ξεπέρασαν τις προσδοκίες τους.

Ίσως είναι ένα σήμα ότι οι καταναλωτές θέλουν να έχουν ένα ρόλο στην προώθηση των προϊόντων που αγαπούν. Απλοί άνθρωποι δημιουργούν ειδήσεις πλέον, μεταφέρουν ειδήσεις, γράφουν σε φόρουμς, σε Weblogs, διαδίδουν απόψεις και ιδέες με οποιοδήποτε ηλεκτρονικό μέσο έχουν διαθέσιμο... Ίσως πλέον να επανιδρύσουν την ίδια την ιδέα του μάρκετινγκ. Δείτε την απίστευτη επιτυχία της καμπάνιας διάδοσης του Firefox!

Στα βήματα των κινηματογραφικών ταινιών δηλαδή.... "Πήγα και είδα την "Πολίτικη κουζίνα". Μην το χάσεις!!!"

Δεν υπάρχουν σχόλια: