13.1.05

Πως να πουλήσετε οτιδήποτε, στον οποιονδήποτε...

Δεν ξέρω αν είναι η ίδια η ιδέα, ή το καραφλό κεφάλι που την έβγαλε στον αέρα, αλλά -διάολε-, είναι τόσο μα τόσο σωστή!
  • "Μερικές φορές η ικανότητα του "να ξέρεις να πουλάς" είναι υπερεκτιμημένη. Αυτό που μετράει είναι το πραγματικό μάρκετινγκ, το μάρκετινγκ που συνίσταται στο να φτιάχνεις το σωστό προϊόν, όχι να το διαφημίζεις με ένα σωρό υπερβολές".
Ποιός τo λέει? Ο πολύς Seth Godin, γκουρού του μάρκετινγκ (Purple Cow, Permission Marketing, Free Prize Inside) που συμβουλεύει τις εταιρείες να εστιάσουν τις προσπάθειές τους στην ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών που καλύπτουν σημαντικές ανάγκες των πελατών τους, αντί να προσπαθούν να προωθήσουν τα υπάρχοντα (προϊόντα/υπηρεσίες), χωρίς να ρωτούν αν οι πελάτες τους τα χρειάζονται.

Με τίτλο "φτιάξτε κάτι που οι άνθρωποι θα θέλουν να αγοράσουν", στο τελευταίο του ποστ του blog του, κάνει μια αναδρομή στην περίοδο που πρωτοπήγε να δουλέψει στη Yahoo και αναφέρει πόσο μεγάλη εντύπωση του έκανε η ευκολία με την οποία οι πωλητές της έπαιρναν δουλειές εκατομμυρίων δολ. κάνοντας απαίσιες παρουσιάσεις, χωρίς τα τυπικά προσόντα του "καλού πωλητή".

Γιατί? Γιατί η εταιρεία είχε το προϊόν που οι πελάτες της χρειάζονταν.

Ο δρόμος είναι για όλους ανοιχτός, αλλά στο βάθος έχει σταυροδρόμι. Και εκεί, ο καθένας διαλέγει διαδρομή...

3 σχόλια:

Sakis Rizos είπε...

Πολύ σωστό αυτό που λέγει ο Godin. Αλλά εγώ άλλο αναρωτιέμαι: πώς είναι δυνατόν το αυτονόητο, πώς είναι δυνατόν η "αλφαβήτα" του μάρκετινγκ ("μην προσπαθείτε να πουλήσετε αυτό που φτιάχνετε, αλλά να φτιάξετε αυτό που μπορεί να πουληθεί"), η οποία διδάσκεται σε μιλούνια φοιτητών στις Η.Π.Α. χρειάζεται να λέγεται ξανά και ξανά -και δη στις Η.Π.Α. Φαντάσου στην Ελλάδα...

nikos είπε...

Έλα μου ντε! Ίσως γιατί η σωστή λύση είναι και η πιο δύσκολη?

Λέω εγώ τώρα....

Sakis Rizos είπε...

Σωστό.